Gratis levering/Gratis retur

Søg

Salgs, Betaling & Leveringsbetingelser
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra JE-BO Legetøj (enkeltmandsvirksomhed drives af Gerhard--Jan Aarnink), Grindstedvej 40 6670 Holsted cvr.nr. 18721635. telefon: 61764409. JE-BO Legetøj har eksisteret siden 2005
Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og JE-BO Legetøj.
Bestilling / Køb

Varen kan bestilles:
· Internet butik www.je-bolegetoj.dk
· Pr. E-mail: info@je-bo.dk
· Fremmøde på vores adresse Grindstedvej 40 6670 Holsted. Åben efter aftale.
Hvis du har forespørgsler til varen, er du altid mere end velkommen til at kontakte os på info@je-bo.dk
Husk: Du skal være fyldt 18 år for at handle på www.je-bolegetoj.dk er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre, hvis dette skulle vise sig at aftale er blevet indgået at et barn/ung under 18 år kan aftale annulleres af en forælder.

Betaling Privat kunde
·Ved afhentning: Kortbetaling, netto kontant eller Mobilepay
·I internet butik med betalingskort: Visa/Dankort, Master/Maestrokort 
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
”Vi tager ikke kort / betalingsgebyr”. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  
Mobilepay eller Viabill: Betaling i små rater.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse.
Læs mere her: www.viabill.com/kredit

Betaling Virksomheder
·Forretninger, virksomheder og erhvervskunder 8 dage netto kontant.
For førstegangskunde forbeholder JE-BO legetøj sig ret til at kræve hele eller dele af købssummen erlagt inden afsendelse af varerne. Overførsel via homebanking til NORDEA Reg. nr.5750 konto nr.7557759454. Husk at mærke overførslen med navn og tlf. nr. Din bestilling bliver afsendt når vi har registreret din indbetaling og varen er på vores lage. Man skal regne med ca. 2 hverdage inden vi kan se overførelsen hvis banken er en anden end Nordea. – ved denne betalingsform er du ikke dækket af indsigelsesordningen.
·Offentlige virksomheder, institutioner 8 dage netto. Ønsker du at vi fremsender en elektronisk faktura valg betalingsform ”faktura offentlige kunder”. Du skal foruden 13 cifrede EAN-nummeret også at oplyse personnavn og/eller navn afdeling.

Priser
Alle priser er de i dag gældende og i Danske kroner inkl. moms.
Nå du handler med JE-BO legetøj indgås aftaler på Dansk

Fragt / Levering
Varerne leveres med fragtmand eller Post Nord, alt efter størrelse, vægt og type.
Produkter over 3500,- kr. leveres varen fragtfrit i hele Danmark, bortset ikke brofaste øer.
Varer under dette beløb betales for forsendelser: 75,- kr. inkl. moms og administrationsomkostninger.
Du kan altid se inden du godkender ordren hvor meget fragten koster for sig selv.
Leveringspriser er leveret til brofaste øer i Danmark, ved levering til ikke brofaste øer og udland kontakt os for vilkår vedr. levering
Varen vil blive leveret til carport eller hoveddør i stueplan hvis du bor i hus.
Hvis du bor i etageejendom, vil der som udgangspunkt blive leveret til kantstenen dvs. døren til opgangen og ikke døren til din lejlighed. Man kan også vælge en alternativ leverings adresse som fx. din arbejdsplads.
Du kan også afhente varerne i vores butik på Grindstedvej 40 6670 Holsted. Kontakte os i forvejen for at være sikker på at varen er på lager.  info@je-bo.dk

Leveringstid
Almindelige lagervare leveres normalt inden for 2-7 hverdage, med mindre andet er angivet. (dog kan en del af vores varer leveres fra dag til dag.). I forbindelse med helligdage kan der desværre opstå 2-3 hverdage længere leveringstid pga. ekstraordinær travlhed.
Er du ikke hjemme ved leveringen, og ordren leveres med Post Nord, vil du modtage en postseddel omkring afhentning af din ordre på nærmeste postkontor. Leveres ordren med fragtmand, og kunden har valgt at varen må stilles et aftalt sted, overdrages ansvar til kunden. Hvornår på dagen leveringen sker, afhænger af chaufførens rute den pågældende dag. Transportskader bør omgående anmeldes til fragtmanden eller postvæsnet.
Ved leverancefejl, reklamationer såsom manglende kolli eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til JE-BO Legetøj. E-mail: info@je-bo.dk
Vigtigt.
Hvis du bestiller store varer såsom trampoliner, legehuse m.m. kan vi lade fragtfirmaet stille din(e) varer på en af dig angiven location - f.eks. ved "bagdør" "garage", "carport" etc. Så behøver du ikke være hjemme. Vælger du dette, så sker det på eget ansvar og for egen risiko.
Fortrydelsesret/Returnerings (gælder ikke ved erhvervskøb)
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@je-bo.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. Returfragt er for kunder regning.

Returnering 
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 
For varer der sendes retur med Post Nord (optil 20kg.) vil omkostningerne normalt følge Post Nords til enhver tids gældende priser. For vare der returneres med fragtmanden/lastbil er returomkostninger mindst kr. 200,- + 5,-kr./kg. af varens vægt (Danmark brofaste øer). De faktiske omkostninger til returfragt kan dog variere fra dette afhængig hvor i Danmark varen skal afhentes, varens omfang, mængde og karakter. Ved fejlleverancer og lignende ombyttes varen naturligvis. Du kan fortryde ved at sende varen retur eller aflevere den personligt på ovenstående adresse. For at lette ekspeditionen beder vi dig om at kontakte os på mail:info@je-bo.dk inden du sender noget retur. Du kan gøre brug af vores standardfortrydelsesformular, som du finder nederst i vores handelsbetingelser skulle du finde det nødvendigt.
Vi kan evt. være behjælpelig ved at arrangere returfragt af store pakker.
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Benytter du dig af fortrydelsesretten, vil du få købesummen tilbage, så snart vi har modtaget varen retur og haft lejlighed til at undersøge den dog senest inden 14 dage fra det tidspunkt du har givet besked om at du vil fortryde dit køb. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den og modtaget på vores adresse. 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Reklamationer (ved erhvervskøb gælder kun 1 års reklamationsret)
Nå du handler med JE-BO legetøj har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det er en forudsætning, at manglen var til stede, da du modtog varen. Husk derfor at tjekke den modtagne vare, så snart du pakker den ud. Reklamationsret betyder at du enten få varen repareret, ombyttet, penge tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Reklamationsretten dækker således fabrikations- og materialefejl, men ikke slitage og ælde
Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
For at lette ekspeditionen beder vi dig om at kontakte os på mail: info@je-bo.dk inden du sender noget retur. Al garanti/reparationer sker på virksomhedens adresse, Grindstedvej 40 6670 Holsted
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Når du returnerer varen, bedes du angive en beskrivelse af fejlen.
Vi modtager ikke pakker sendt til os pr. efterkrav og ej heller pakker sendt som "modtager betaler" hos et pakkefirma.
Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, således at vi kan tilbagebetale dig dine omkostninger.
Har du sendt vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du få en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysningerom den videre proces i forbindelse med behandling af din fortrydelse/reklamation.

Produktansvar
For skade på person eller ting, der er en følge af mangler eller fejl ved leverede produkter, hæfter JE-BO kun i det omfang, ansvaret i henhold til ufravigelig lovgivning pålægges JE-BO Legetøj. JE-BO Legetøj påtager sig dog i intet tilfælde ansvar for driftstab, tidstab, avancetab, manglende indtægter eller andet indirekte tab.

Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos JE-BO legetøj og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Direktøren for www.je-bolegetoj.dk er dataansvarlig og har adgang til de oplysninger der registreres om dig.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@je-bo.dk

Ordre bekræftelse
Når du har udfyldt en bestilling, vil vores system automatisk sende en ordre bekræftelse til din e-mail adresse
Det er kun et elektronisk svar fra vores system som bekræfter din indtastning. Hvis vi ikke kan imødekomme din ordre, vil du høre fra os inden for 1 hverdag. Vi anbefaler at du gemmer denne mail.
Hvis du ikke modtager en e-mail, kan dette skyldes at din e-mail ikke har været gengivet korrekt (tjek evt. spam.) , i så fald kan du kontakte os for at få bekræftet at vi har modtaget din bestilling. Hvis du efterfølgende ønsker en ordre bekræftelse tilsendt er du velkommen til at kontakte os.
Refundering af moms
Bemærk venligst, at vi ikke kan refundere moms for kunder i udlandet (herunder Færøerne og Grønland), da dette er en meget tidskrævende og manuel proces, og dermed vil påføre os tab.

Klage
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice på: info@je-bo.dk . I fald det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive klage til:  Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg naevneneshus.dk såfremt betingelserne herfor er opfyldt. 
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her. Til forbruger med bopæl uden for Danmark: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Ovenstående salgs- og leveringsbetingelser er opdateret 28. Marts. 2024.

______________________________________________________

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR (E-Mærket)
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Returadresse til:
JE-BO Legetøj
Grindstedvej 40
6670 Holsted


Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med minkøbsaftale om følgende varer/tjenesteydelser (webordenr.):_____________________________

Bestilt den:___________
Modtaget den:____________
Forbrugerens navn:______________
Forbrugerens adresse:_______________

Forbrugerens underskrift og dato:___________________